Uzak Destek

Tema Yazılım Uzaktan Yardım
Tema Yazılım Uzaktan Yardım
Tema Yazılım Uzaktan Yardım

Çalışma Saatleri

Haftaiçi: 08:30-18:30
Cumartesi-Pazar : -

B2B & B2C E-Ticaret

B2B & B2C E-Ticaret

B2B Nedir?

B2B (Business to Business) Türkçe anlamıyla “Şirketten Şirkete” kavramı, şirketlerin kendi aralarında gerçekleştirmiş oldukları satış uygulamalarını veya pazarlamaları ifade eden tanımdır. B2B alanında faaliyeti olan şirketler, temel olarak birbirlerinin sunmuş oldukları hizmetleri iyileştirirler. B2B iş modelinde ortaya çıkan başlıca durumlar aşağıda liste halinde verilmiştir.

Toptancı-perakendeci iş modeli: Bir işletme, ürünlerini toptan olarak perakende satış gerçekleştiren bir işletmeye satabilir. Örneğin, market zincirlerinde birçok farklı ürün kolunda tedarikçiler ile iş birliği kurulur.

Operasyonel sebepler: Bir işletme, kendisinin yetersiz kaldığı durumlarda farklı işletmelerden destek alabilmektedir. Örneğin, insan kaynakları alanında yetersiz seviyede olan bir işletme, bu alanda danışmanlık hizmeti veren bir diğer işletme ile beraber çalışabilmektedir.

Hammadde Ticaretleri: Bir işletme, üretim sürecinde hammadde ihtiyacı duyar. Bunu farklı işletmelerden tedarik eder. Örneğin, bir ayakkabı üreticisi deri toptancısından ürünler tedarik eder.

Tüm şirketler, üretim faaliyetlerine devam etmek amacıyla B2B iş modelini uygular.

B2C Nedir?

B2C (Business to Consumer), Türkçe anlamıyla “Firmadan Tüketiciye” kavramı, şirketlerin tüketiciler ile direkt olarak kurmuş oldukları ticari ilişkileri açıklar. Bireysel olarak gerçekleştirilen tüm alışverişler, B2C iş modeli kapsamı altındadır. B2C iş modeli, günümüzde 2 farklı şekilde uygulanır. Bu uygulamalar aşağıda liste halinde verilmiştir.

  1. Firma, sunmuş olduğu ürünleri kendi sanal mağazası üzerinden kullanıcılara satar. BU iş modelinde, fabrika çıkış fiyatıyla satışa sunulur ve herhangi bir aracı bulunmaz.
  1. Sanal Pazar yerleri, günümüz koşullarında B2C modelinin rahatlıkla incelenebileceği örneklerdir. E-ticaret, her geçen gün gelişen bir sistemdir. Tedarikçilerden almış oldukları ürünleri kar paylarını ekleyerek satan sanal mağazalar, bu iş modeline dahildir.

B2B ve B2C İş Modelleri Farkları

  • B2B alanında müşterinin bir ürünü tekrar satın alma ihtimali, B2C alanına göre çok daha yüksektir.
  • B2B alanında ürünlerin fiyatları ya da teslim edilme koşulları pazarlığa açıktır. B2C alanında ise taahhüt edilen şartları uyulması zorunluluğu bulunmaktadır.
  • B2B alanında müşteriler ürünleri daha çok mantıksal fayda açısından değerlendirir. B2C müşterileri, ürünleri duygusal fayda açısından değerlendirmektedir.

E-ticaret ile işinizi daha güçlü hale getirmek için Tema Yazılım sizlere hizmet vermektedir.


Hemen iletişime geçin:
Kurumsal İletişim

Tema Yazılım | Bayi Girişi

Bayilik Başvurusu

Şifrenizi mi unuttunuz?

Bize Yazın

Denemek istediğiniz veya teklif almak istediğiniz ürün-hizmet-çözüm grubumuz için demo talebi-teklif talebinizi gönderebilirsiniz.

Yukarı